Kemalangan yang hampir meragut nyawa...

Jam menunjukkan pkul 530 ptng...keadaan hujan diluar masih tidak berhenti..kami sekeluarga ingin pulang ke rumah(Shah ALam) melalui jalan Federal Highway...Alangkah tidak kusangka satu peristiwa yg hampir meragut nyawa kami sekeluarga berlaku tanpa diduga.....

...Peristiwa bermula tika mana ayahku memandu kereta dgn kelajuan 70km/jam di lebuhraya yang penuh licin..kemudian tanpa disedari di hadapan kami terdapat satu lopak air.....lopak itu membuatkan kereta kami berpusing dan hilang kawalan….


Allahuakhbar….masa itu lidah ak kelu untk berbicara sekadar melihat kejadian itu berlaku di depan mata…Nasib menyebelahi kami kerana kereta yg berpusing td tidak merempuh pengguna jalan raya yg lain. Ia merempuh pembahagi jalan dan ia terseret di pembahagi jalan itu sepanjang 5O meter….


Alhamdulillah…Allah masih panjangkan nyawa kami sekeluarga…tiada kecederaan teruk berlaku keatas kami…Adik kecilku menangis sejurus kemalangan berhenti disebabkan lemah semangat melihat dan mengalami sendiri kejadian tersebut….


Ya Allah, Ya Khaliq, kami sekeluarga bersyukur kehadratmu atas sifat kasihmu yg masih memberi kehidupan pada kami tika saat ini..Janganlah kiranya Engkau sudahi kehidupan kami dengan kesudahan yg ngeri dan buruk tapi kami memohon jika sampai ajal kami, Engkau sudahilah kehidupan kami dengan kesudahan yang baik….Amin Ya ALLAH…



51. Katakanlah (Wahai Muhammad): "Tidak sekali-kali akan menimpa Kami sesuatu pun melainkan apa Yang telah ditetapkan Allah bagi kami. Dia lah Pelindung Yang menyelamatkan kami, dan (dengan kepercayaan itu) maka kepada Allah jualah hendaknya orang-orang Yang beriman bertawakal".(Surah At-Taubah, ayat 51)




3 comments:

lilianaazuarroslee berkata...

salam doc...treuk juga ye accident..nasib baik tak de pape...Alhamdulillah..

FunNaDGreat berkata...

ko accident?? kete pusing2??
whoa~
hebat..

sebbaek tade pape~

Mohd Saifulhaziq B Noorman berkata...

Alhamdullilah xde pape....syukur sesgt....